Ogólnopolska Lekcja Online „Odpowiedzialne święta. Less waste, more joy!”
6 grudnia, 2024X Krajowa Konferencja OFMA – za nami!
10 grudnia, 2024„@ktywnie w sieci” – audycje o ochronie wizerunku i hejcie w sieci w podcaście „3gr o ekonomii”
W ramach kampanii edukacyjnej „@ktywnie w sieci” realizowanej przez WIB pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji zapraszamy do wysłuchania 2-óch kolejnych audycji w podcaście „3 grosze o ekonomii” w radio Kampus na temat ochrony wizerunku oraz ochrony przed jedną z form cyberprzemocy, tj. hejtem w sieci. Gośćmi audycji były ekspertki w zakresie cyberbezpieczeństwa w NASK-PIB.
Gościem drugiej audycji pt. „Ochrona wizerunku = ochrona pieniędzy” była p. Katarzyna Grabowska, specjalistka w zakresie budowania świadomości cyberbezpieczeństwa w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Pani Katarzyna opowiedziała czym jest wizerunek, jakie są jego elementy, a także jak go chronić w sieci. Prowadzący p. Piotr Topoliński zapytał również swoją rozmówczynię o kradzież tożsamości (zazwyczaj sławnych osób) w formie deepfake’ów. Ekspertka od cyberbezpieczeństwa wytłumaczyła, jak działa technologia deepfake i że jest ona m.in. wykorzystywana do oszustw internetowych i/lub inwestycyjnych w celu wyłudzenia pieniędzy. Pani Katarzyna podkreśliła, na jakie elementy należy zwrócić uwagę, aby sprawdzić czy dane filmy, zdjęcia lub nagrania audio są w rzeczywistości prawdziwe.
Audycja o ochronie wizerunku została wyemitowana w radio Kampus w dniu 29.11.2024 r. – można ją wysłuchać również w Spotify.
Natomiast gościem trzeciego odcinka z serii podcastu „3 gr o ekonomii” w ramach kampanii „@ktywnie w sieci” była p. Anna Słupska, specjalistka ds. profilaktyki cyberzagrożeń w NASK-PIB. Ostatnia audycja została poświęcona zagadnieniu przeciwdziałania cyberprzemocy, a mianowicie zjawisku hejtu w sieci.
W audycji, którą wyemitowano w radio Kampus w dniu 6 grudnia br. poruszono ciekawe wątki, m.in.:
- Gdzie kończy się wolność słowa, a zaczyna krytyka i hejt?
- Czym krytyka różni się od hejtu?
- Jakie są cechy hejtu i role osób w nim uczestniczące?
- Jak tworzy się spirala hejtu i co zrobić, aby jej przeciwdziałać?
Audycję pt. „Czym jest krytyka, a czym hejt” można wysłuchać także w Spotify.
Audycje zostały przygotowane w ramach kampanii edukacyjnej realizowanej przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji pn. „@ktywnie w sieci”, trwającej w terminie 10.10.-10.12.2024r. Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy (NASK-PIB) została partnerem merytorycznym kampanii.
………………………………….
Audycja „3 grosze o ekonomii” emitowana jest również w 9 ogólnopolskich rozgłośniach studenckich, tj.:
- Radio Aktywne Politechniki Warszawskiej, Akademickie Radio Centrum w Rzeszowie, Akademickie Radio Centrum w Lublinie, Radio MORS na Uniwersytecie Gdańskim, Akademickie Radio LUZ Politechniki Wrocławskiej, Akademickie Radio „INDEX” Uniwersytetu Zielonogórskiego, Radio Sygnały Uniwersytetu Opolskiego, Akademickie Radio UWM FM w Olsztynie, Radio AS Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.